In december 2015 werd een grote klimaattop gehouden in Parijs. Dit werd gezien als de laatste kans om mondiale afspraken te maken over CO2-uitstoot en andere zaken die van negatieve invloed zijn op het klimaat en milieu.
Initiatiefnemers Yvonne Keijzers van Pasklaar Communicatie en voormalig GroenLinks-wethouder Jan van der Meer wilden met hun initiatief Tour de Climat zoveel mogelijk mensen op de been brengen die hun stem gaan laten horen in Parijs.
Promotie
Zij deden een oproep met de vraag of iemand hen wilde helpen met het opzetten van een website ter promotie van hun initiatief. Aangezien het onderwerp mij na aan het hart ligt, heb ik gereageerd. Na een inventariserend gesprek en de presentatie van een aantal schetsen heb ik daarna de website gebouwd.
Logo
Ik ben begonnen met het ontwikkelen van een nieuw logo. Het bestaande logo riep teveel associaties op met vakantiereizen en de Tour de France.
Website
Tijdens het ontwikkelen van het logo hield ik meteen rekening met het ontwerp van de website, aangezien dit het belangrijkste promotiemiddel zou gaan worden. Aan de hand van het uitgekozen ontwerp heb ik daarna de website gebouwd in WordPress, met behulp van Dynamik Website Builder en het Genesis Framework.
Tijd voor aktie!
Het wordt tijd dat meer mensen gaan inzien dat het de verkeerde kant op gaat met het milieu en het klimaat. Hopelijk heb ik hiermee in ieder geval een klein steentje bijgedragen.