Logo Het Zesde Geluk

Anja Strik kwam op een Waarmaakdag bij mij langs, met de vraag om een logo te ontwerpen voor haar te starten bedrijf Het Zesde Geluk, speelruimte en praktijk voor bewuste zelfontplooiing. Ik was op die dag aanwezig als logo (waar)maker om startende ondernemers te helpen bij het ontwikkelen van een huisstijl. Omdat de tijd op de waarmaakdag te kort was om het logo uit te voeren ben ik daar later thuis mee aan de slag gegaan.

Logo Het Zesde Geluk

Mindfulness

Anja biedt onder andere workshops aan, gebaseerd op The Work van Byron Katie, wiens logo diende als uitgangspunt. Zij wilde graag een logo met daarin een geschilderde 6, in combinatie met een hartvorm. Zelf ging ze aan de slag met penseel en verf, ik ging aan de slag met een virtueel penseel in Illustrator. Het uiteindelijke logo is een combinatie geworden van een met verf geschilderde hartvorm en een in Illustrator geschilderde 6. Deze twee werden in Photoshop samengevoegd tot één beeld en daarna nog bewerkt, totdat we de uiteindelijke vorm hadden bereikt.

Fysieke uitstraling

Op het visitekaartje komt het logo zowel in zijn geheel als gedeeltelijk terug. Op de voorzijde wordt het gehele logo aangevuld met een ondertekst, op de achterzijde heb ik de 6 als illustratie gebruikt, naast de n.a.w. gegevens en een overzicht van haar aanbod. Het logo wordt inmiddels ook op haar website gebruikt.

12003 ZG huisstijl visitekaartje.indd

Reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.